2010. 12. 09.
A fideszes képviselő hozzászólásában felhívta a figyelmet, hogy bár a kohéziós politika szerepe meghatározó az EU2020 Stratégia céljainak elérésében, a regionális politika önmagában nem lehet egyedüli felelőse az EU2020 célok elérésének, minden politikaterületnek megfelelő mértékben hozzá kell járulnia az EU2020 Stratégia megvalósításához. Ráadásul a kohéziós politika célkitűzései több szempontból is tágabbak az EU2020 Stratégiánál.
Deutsch Tamás emellett hangsúlyozta, hogy bár a versenyképesség növelése minden régió alapvető célja, tekintettel kell lenni a régiók eltérő helyzetére és fejlesztési szükségleteire. Elegendő rugalmasságnak kell tehát lennie a rendszerben az egyes régiók sajátos igényeinek figyelembe vételéhez.
A néppárti témafelelős kiemelte, hogy az Európai Szociális Alap a kohéziós politika szerves része kell maradjon. A hatékony végrehajtás érdekében összehangolt megközelítést kell alkalmazni az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Európai Szociális Alap alkalmazásánál.
Deutsch Tamás az n+2, n+3 szabályok (a Bizottság automatikusan visszavonja a kötelezettségvállalások azon részét, melyre nem kapott elfogadható kifizetési kérelmet a kötelezettségvállalás évét követő második ill. harmadik év végéig) alkalmazásának lazítására hívott fel, és kifejtette, egyértelművé kell tenni, hogy a fel nem használt források rendelkezésre állnak majd a szóban forgó tagállam többi régiójában.
A fideszes képviselő aggodalmának adott hangot a feltételesség intézményének bizottsági javaslata kapcsán (bizonyos strukturális vagy pénzügyi feltételek nem teljesítése esetén a regionális fejlesztési támogatások folyósításának megszüntetésével büntetnék a tagállamot), hiszen a regionális politika keretében rendelkezésre álló források büntetőeszközként való használata pont a legrászorulóbb országokat érintené különösen súlyosan.
Deutsch Tamás felszólalása végén a végrehajtási rendszer egyszerűsítésének, az adminisztratív terhek csökkentésének fontosságára hívta fel a figyelmet.